Įrašas kurtas kartu su ČINČIN.

Agnė Staupelytė

4/12/20228 min read

Šiltas pavasario oras kutena nosį, kavinės Vilniaus gatvėje tuščios, nes visi būriuojasi lauke – ten, kur kvepia pavasariu, ne tik patiekalais. Ir aš čia sėdžiu, aplink skambant akordeono akordams. Geriau jau sušalsiu, bet girdėsiu fone skambančią muziką – ji yra mano kūrybos katalizatorius!

Šiandien Švytinčio Genijaus pasaulis šypsosi kaip niekad plačiai – į svečius ateina ne viena, o netgi trys kūrėjos – Šarūnė, Akvilė ir Ingrida – mamos, skinančios kelią nealkoholinių gėrimų kultūrai Lietuvoje. Tai Čin Čin nealkoholinių kokteilių namų komanda, mamiškus pokalbius terasoje pavertusi verslo idėja, vienintele tokia Lietuvoje.


Kaip visa tai prasidėjo? Šarūnė atsako vaizdžiai: Tai visiškai mamiškas projektas, kuris tiesiog gimė lyg mūsų trečias vaikas, kurį mes, mamos, auginame.


Mūsų tikslas – ne šiaip sulčių gėrimas, bet kokteilis, kuo panašesnis į tuos sodrius skonius, kuriuos turi alkoholiniai kokteiliai. Pagalvojome, jog gal ir kitos mamos norėtų spalvingų skonių alternatyvų, o ne tik vandens ar arbatos. Mes pasiilgome to skonio, primenančio jaunystę, nerūpestingumą, ilgus vakarus, ir norėjome tai atkartoti sukurdamos sveikesnę alternatyvą.

Iš pradžių koncentravomės į mamas, o vėliau pagalvojome, jog yra žmonių, kuriems tiesiog nusibodo vakarėlių metu girdėti klausimus, kodėl jie negeria ir panašiai... ČinČin kokteilių namai skirti visiems, kurie nebevartoja alkoholio ar tiesiog nori gyventi sveikiau.

Paklausiau Ingridos, kaip atrodė tas viso ko pradžios momentas: Sudėtinga apibrėžti tą akimirką. Tu tiesiog supranti: arba dabar, arba niekada.


Labai išjaučiu šį požiūrį – toks pat jausmas buvo ir man kuriant šį tinklaraštį. Tai tiesiog žinojimas, kad kito kelio nėra – imi ir darai tai, kas skirta šioje akimirkoje.

ČinČin man atsiuntė du kokteilių rinkinius, o su kokiais prisiminimais kiekvienas iš jų sukurtas, pasakoja Šarūnė:

Bellini Amor – top kokteilis, mūsų mėgstamiausias vėlyviesiems pusryčiams. Gimė per atsitiktinumą, kai susitikus su merginom tiesiog bandėme kokteilių kombinacijas. Netyčia įpylėm amareto – ir jo derinys nustebino! Mane šio kokteilio skonis nukelia pas močiutę, kur būdavo vyšnių kompotas. Kai atsigeriu šio kokteilio, man tiesiog prieš akis iškyla pieva su žydinčiomis vyšniomis...

} Šis – tai džinas su toniku, klasikinis kokteilis su šiek tiek vasariškų prieskonių, nes įdėtas braškinis skonis.

Šie kokteiliai apibrėžia Čin Čin – ne kiekybė, o skonis, jo subtilumas. Norime, kad geriant žmogus kažką įsivaizduotų. Kaip kad man Bellini Amor primena močiutę ir jos žydinčias vyšnias, o džinas su toniku – jaunystės dienas, pavasarį, saulę, pokalbius...


Taigi taip viskas ir prasidėjo – sumaišius pirmąjį nealkoholinį kokteilį, merginoms jis labai patiko, tad kilo idėja pasidalinti ir su kitomis mamomis. Sėdėdamos terasoje, dabar jau verslo pradžią žyminčioje vietoj, merginos nutarė: Viskas, pradedam, įdėsim tą vieną kokteilį į svetainę.


Taip ČinČin puslapis startavo su vienu kokteiliu – Orange Spritz. Sėdėjome toje pačioje terasoje, galvojome pavadinimą, mūsų tikslą, ko mes siekiame, ir taip gimė mūsų ČinČin. Bendravimas, būrys žmonių, tostas, bendrystė – taip gimė pavadinimas. O ir pradžia tokia – su maistu, vaikais, terasos nutepliotais langais ir ilgais pokalbiais.

Pastebėjau, kad šių merginų idėja – ne naujo produkto kūryba. Jos kuria sprendimą, idėją, alternatyvą iš to, kas jau sukurta. Tai nuostabu. Tad klausiu jų pamąstymų apie tai, kokiam verslui dabar labiausiai sekasi klestėti visko pertekliaus laikais.


Įdomiausia, kad visos trys kūrėjos atsako skirtingai. Šarūnė teigia, kad šiais laikais gali klestėti absoliučiai bet koks produktas, jei mokėsi jį tinkamai pateikti ir parduoti. Nėra vienos stebuklingos nišos. Visos nišos yra perspektyvios, jeigu moki save pateikti, – užtikrintai sako Šarūnė. Akvilė ilgai negalvodama teigia, kad sėkmę atneš tik tas produktas, kuris yra unikalus. Kuriant tai, kas jau ir taip egzistuoja, reikės labai pasistengti, kad galėtum pranokti. Sutinku su Akvile – unikalumui konkurencijos lyg ir nebelieka, nes unikalaus kūrinio paprasčiausiai nėra su kuo palyginti. O Ingrida yra įsitikinusi, kad klesti tas verslas, kuris gali spręsti problemą.


Merginų atsakymų visuma netikėtai sukuria ir sėkmingo verslo formulę – pateikimas, unikalumas, problemos sprendimas. Sujungus visus, neklestėti tiesiog neįmanoma, argi ne?

Merginos pateikė nuostabią alternatyvą alkoholiniams gėrimams – ar sveikesnių pasirinkimų skatinimas, esantis ant bangos, prisideda prie jų verslo sėkmės?


Visos merginos su tuo sutiko, o Akvilė netgi šventai tikinti, kad sveikatingumo idėja yra viena iš priežasčių, kodėl klientai renkasi ČinČin kokteilių namus. Nes jie stengasi gyventi sveikiau, atsisako alkoholio, – pabrėžia Akvilė. Tai puikiai atitinka Ingridos suformuotą klestinčio verslo reikalavimą – spręsk visuomenei aktualią problemą ir tikrai būsi sėkmingas!


Man įdomu, o kaip sekasi tiems verslams, kurie vienaip ar kitaip yra susiję su sveikatingumu – ar verta koncentruotis į tai jaunam būsimam verslininkui?

Šarūnė pastebi, kad dabar visi yra nukreipę savo dėmesį į ilgaamžiškumo paieškas, ieško būdų, kaip padaryti, kad žmogus ilgiau gyventų, kad nesentų. O tu vis tiek nori išeiti su draugais, šviečiant saulei kažkuo gardžiu pasimėgauti. Sveikatingumo banga tikrai prisideda prie mūsų verslo sėkmės, nes ilgaamžiškumo siekiantys, alkoholio atsisakę žmonės tampa ištikimais mūsų klientais, – pasakoja Šarūnė.


Kai klausiu klausimų savo viešnių-kūrėjų, visada pagalvoju apie tuos skaitytojus, kurie jau yra be penkių minučių verslininkai, kitaip sakant, labiau nei bet kada norintys save realizuoti, tačiau dar ieškantys nišos, formos, terpės. Tad ar sveikatingumo sritis būsimai jaunų kūrėjų veiklai turi potencialo?


Akvilė visa savo siela su tuo sutinka: Naujiems verslams tikrai patariu fokusuotis į sveikatingumą, nes kuo toliau, tuo labiau tai tampa aktualu. Sveikatingumas niekada niekur nedings, nes žmonių, kurie rinksis sveikesnį, natūralesnį produktą, atsiras vis daugiau. Jai pritaria ir Ingrida: Sveikata – brangiausia, ką mes turime, tad dabar tiek jauni, tiek vyresni noriai į tai investuoja. Manau, jaunam būsimam verslininkui sveikatingumas kaip kontekstas savo verslo idėjai yra labai gera mintis. Sveikesni produktai, sportas visada yra ir bus paklausūs dalykai.


Skaitančiam ir ieškančiam savęs šis įrašas – tiesiog likimo ženklas, patikėkite manimi. Sveikas gyvenimo būdas tikrai yra XXI amžiaus judėjimas, apie kurį po šimtmečių rašys istorijos vadovėliai. Kaip Renesanso laikais suklestėjo mokslas ir menas, Apšvietos laikais suklestėjo proto galia ir racionalumas, taip mūsų laikas klesti sveikata ir sąmoningumas. Ir tie, kurie spės atsisėsti į lyderio roges sveikatos ir sąmoningumo srityse – nesuklestėję neliks.

Merginų paklausus, kokia yra pati maloniausia jų darbo dalis, visos vienbalsiu atsako – grįžtamasis ryšys. Mūsų noras – pasidalinti su kitomis mamomis, kad turint vaikučių ar esant nėščiai gyvenimas irgi gali būti spalvotas, surandant kitas alternatyvas. Ir kai gauni grįžtamąjį ryšį, kad mūsų kurtas kokteilis – tikrai labai skanus, pasiilgto skonio... – man tai yra pati maloniausia dalis. Tai juk mūsų darbo įvertinimas, nes labai daug laiko skiriame skonių paieškoms, kūrybai, – pasakoja Šarūnė.

Tie geri žodžiai yra pats geriausias spyris ir motyvacija, – pritaria Akvilė. O Ingrida sako, kad malonu tai, kad ČinČin komanda turi galimybę puoselėti nealkoholinių gėrimų kultūrą Lietuvoje. Mes prisiėmėme gana nemažą atsakomybę ir tai nėra lengva, tačiau tikimės, kad kuo daugiau žmonių prisijungs prie šitos gražios iniciatyvos, – priduria Šarūnė.


Tačiau nuosavas verslas – ne tik malonūs atsiliepimai ir gražios rezultatų nuotraukos, tai – ir gana nelengva kasdienybė. Apie ją pasakoja Šarūnė:


Verslo kasdienybė neatrodo taip gražiai, kaip visi įsivaizduoja. Ne kartą teko girdėti, kad pasirinkome labai nemoterišką verslą. Kilnoti butelius ir tampyti dėžes tikrai nėra lengva. Daug laiko praleidžiame sandėlyje, pakuojame užsakymus, daug laiko – prie kompiuterio, nes čia laukia elektroniniai laiškai, bendravimas su tiekėjais, ieškojimas dar daugiau alternatyvų, užsakovų, sklaidos kanalų bei būdų, kaip pranešti lietuviams, kad ir Lietuvoje yra nealkoholinių kokteilių alternatyvos. Nėra taip, kad mes tik sėdim, geriam kokteilius ir pinigai krinta, – juokiasi Šarūnė. Daug darbo kuriant, ieškant, pateikiant.

Man asmeniškai gražiausia, kad merginų verslas, būdamas vienintelis ir unikalus, skina kelią ir tam tikrai kultūrai, judėjimui. Dažnai žmonės žino arba nealkoholinį alų, arba putojantį vyną, o mes kuriame nealkoholinių gėrimų kultūrą siekdamos parodyti, kad tai ne viskas. Susitinkame su Akvile ir Ingrida, fotografuojame kokteilius, didelę dalį darbinėje kasdienybėje užima naujų kokteilių ir gėrimų degustacijos, paieška. Jeigu gėrimas skanus, reikia atrasti, kaip jį priderinti, nes tų gėrimų, sirupų ir kitų ingredientų po vieną negersi. Reikia atrasti išties skoningus derinius, tad degustacijos tikrai reikalauja laiko, – dalijasi Šarūnė.


Trys draugės, trys mamos. Būdamos visos skirtingos, duodame individualius indėlius. Akvilė atsakinga už komunikaciją, Šarūnė – naujų gėrimų ir skonių paiešką, o aš atsakinga už su bendravimą su klientais. Visos turime autentišką indėlį, galime papildyti viena kitą, – pasakoja Ingrida.


Pabaigai noriu paklausti, kaip galėtų apibūdinti meilę savo veiklai? Kadangi ČinČin – lyg mūsų vaikas, kurį pagimdėm, kurį auginam ir su kuriuo pačios augam, tai ir meilė veiklai – kaip meilė vaikui. Reikia rūpesčio, reikia augti kartu su juo, kad jis nepraaugtų mūsų, – šilumos pilnu balsu užbaigia pokalbį Šarūnė.

Sveikata, sąmoningumas – per pigu būtų įvardinti kaip madą. Tai ištisas judėjimas, žmonijos evoliucijos reiškinys, naujo lygio pagarba savo kūnui, sveikatai ir gyvenimui. Kūryba ir verslas, persmelkti būtent šiomis vertybėmis, yra pasmerkti sėkmei. Akivaizdu, kad ir pasiūlos yra daug, bet pažvelki – kiek daug yra žmonijos! Ir kiek dar daug jos dar tik pradės atsigręžti į savo gyvenimo būdo tobulinimą. Tad kokiu unikaliu, Tau artimu būdu Tu galėtum atnešti sveikatą ir sąmoningumą į pasaulį?


Su meile ir linkėjimais,
Agnė

Nuotraukos Agnės Staupelytės